Mindre fel/störningar

Det finns enkla åtgärder som du själv kan ta.

Ström och belysning
Kolla om strömmen har bara gått hos dig eller i hela området. Kontrollera säkringar och byt om någon är trasig.

Glödlampor, lysrör och glimtändare i lägenheten är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Bredband/telefon/tv
Kontakta din operatör.

Avlopp
Avloppsstopp i handfat, kök eller duschutrymme är ofta lätta att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen. Om det inte går, kontakta vår förvaltare FMT.

Omfattande fel

Våra fastigheter förvaltas av FMT Förvaltning Norr AB. Om något är fel i din lägenhet eller i huset (droppande kranar, ej fungerande tvättmaskin/torktumlare/platta på spisen, byte av lampor i gemensamma lokaler, etc.), kontakta FMT.

FMT Förvaltning

090-136740

Journummer

Vid akuta fall, utanför den ordinarie kontorstid (kvällar och helger) ring FMT:s journummer:

070-5832304

Numren till FMT hittar du också vid tavlan i trapputgången.